Website-ul Audiolux utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta dumneavoastra in website-ul nostru. Va informam ca ne-am actualizat politicile in conformitate cu Noul Regulament UE cu privire la Protectia Datelor cu Caracter Personal. Va rugam sa ne oferiti acordul dumneavoastra pentru utilizarea fisierelor de tip cookie pentru urmatoarele scopuri: functionarea corecta a site-ului nostru, masurarea utilizarii site-ului Audiolux, publicitatea relevanta. Click aici pentru mai multe detalii.
Fisierul de tip cookie contine informatii care fac legatura intre (utilizator) web-browser si (web-site) web-server. Daca un browser acceseaza un web-server repetat, acesta poate citi informatia stocata. Cookie-rile asigura utilizatorilor o experienta placuta de navigare si sustin eforturile website-urilor de a oferi servicii confortabile utilizatorilor
Ce trebuie să știm atunci când îngrijim o persoană cu deficiențe de auz
5 minute timp citire - Proteze auditive

Fie că sunteți de profesie îngrijitor/însoțitor sau aveți în grijă o persoană dragă cu pierdere de auz, poate un membru al familei sau un prieten, trebuie să înțelegem că o relație interumană bună reprezintă cheia pentru un suport cu adevărat benefic. Dar, uneori, comunicarea cu o persoană care se confruntă cu o pierdere de auz poate fi dificilă și se poate instala un sentiment de frustare și confuzie.

Pierderea de auz continuă să fie prezentă în special în rândul persoanelor vârstnice, dar este întâlnită și în cazul celor tineri. O treime dintre persoanele cu vârstă cuprinsă între 65 și 74 de ani se confruntă cu o pierdere de auz, în timp ce numărul persoanelor afectate, cu vârsta de peste 75 de ani, se ridică aproape la jumătate. Trebuie să fim sinceri când afirmăm că o deficiență de auz îngreunează comunicarea cu membrii familiei, prietenii și însoțitorii, dacă este cazul.

Indiferent dacă sunteți de profesie însoțitor, îngrijitor, sau aveți grijă de un membru din familie, este esențial să aveți o relație foarte bună cu acesta. Uneori, din cauza micilor dificultăți de comunicare se pot naște neînțelegeri care conduc la sentimente de frustare. Trebuie să avem în vedere că situația se poate agrava în cazul în care se decide ca hipoacuzia persoanei să fie neglijată, respectiv să nu beneficieză de un diagnostic și protezarea auditivă recomandată.

Spre exemplu, persoanele care se confruntă cu hipoacuzie sunt de 3 ori mai expuse unei accidentări. De asemenea, trebuie să luăm în calcul că o pierdere de auz poate fi rezultatul unei probleme de sănătate care poate pune viața pacientului în pericol, precum boli cardiovasculare sau diabetul. În plus, trebuie să știm că o deficiență de auz poate naște dorință de izolare și autoexcluderea din relațiile sociale pentru a evita dificultățile din comunicare.

Comportamentul adecvat în preajma persoanelor cu deficiențe de auz

Ținând cont de problemele cu care se confruntă o persoană cu pierdere de auz este important ca îngrijitorii de persoane, să recunoască o pierdere de auz și să comunice corespunzător cu persoana afectată. Câteva îndrumări:

Captează-i atenția: În funcție de gravitatea pierderii de auz, este posibil ca persoana afectată să nu își dea seama când încercați să comunicați, să nu vă audă efectiv, în special dacă vă aflați într-o altă cameră sau nu aveți contact vizual. Prin asigurarea unui contact vizual sunteți sigur că i-ați captat atenția.

Diminuați zgomotele înconjurătare: Dacă atenția unei persoane care suferă de hipoacuzie este distrasă de alte sunete, poate fi mai greu să îi captați atenția. Diminuați volumul televizorului și încercați să purtați conversația departe de electrocasnice în funcțiune sau alte sunete de fundal care pot bloca discuția.

Ajustați-vă volumul vocii: Este natural să încercăm să ridicăm vocea atunci când vorbim cu o persoană hipoacuzică. Însă, cea mai bună variantă este să ne păstrăm volumul natural de conversație, dar să vorbim mai clar și mai lent. Să articulăm corespunzător și să facem pauze între cuvinte. Evitând tonul ridicat al vocii, inducem o stare de liniște, pentru că altfel persoana afectată poate percepe un ton de supărare, de ceartă, care creează disconfort.

Cel mai important! Arătați empatie persoanei îngrijite: Cel mai ușor mod de a  construi o relație bazată pe încredere este  să arătăm empatie. Să înțelegem sincer problemele persoanelor de lângă noi și să încercăm să ne punem în locul lor pe cât posibil. Întotdeauna să reacționăm cu răbdare și deschidere, devenind astfel un sprijin emoțional important. 

Să avem grijă de sănătatea auzului persoanei pe care o avem în grijă

Pe lângă atenția acordată modului în care realizăm comunicarea, este indicat să ne îngrijm de sănătatea auzului persoanelor îngrijite. O vizită la audiolog sau la un medic ORL, pentru testarea periodică a stării auzului, reprezintă un suport valoros. Persoanele specializate sunt în măsură să pună un diagnostic corect, să urmărească evoluția pacientului și să ajusteze tratamentul.

Un specialist audiolog recomandă aparat sau aparate auditiv(e) potrivite, pentru hipoacuzie unilaterală sau bilaterală, și gradul pierderii de auz. Prin purtarea aparatului auditiv pacientul se bucură de un sunet natural, care îi îmbunătățește vizibil calitatea vieții. Un auz bun întărește, de asemenea, relația interumană dintre persoana afectată de hipoacuzie și îngrijitor, prin diminuarea eventualelor neînțelegeri de comunicare.

Dacă vrei să afli mai multe detalii despre acest subiect citește pe mai departe articolul nostru Înțelege-i pe cei dragi, un articol detaliat despre cum să convingi o persoană dragă afectată de hipoacuzie să poarte aparat auditiv. 

Te interesează starea auzului tău sau a celor dragi?  Echipa Audiolux te așteaptă GRATUIT la testare auditivă. 

Programează-te! 

Telefon 0747773405

E-mail audiolux@pecef.ro

Site Audiolux https://www.audiolux.ro/contact

Facebook Audiolux România

Pentru a primi articolele noastre săptămânale, te invităm să te abonezi la Newsletter

Pe data viitoare!